Cewek Garuk Pantat

Video BF Asia |Video BF China |Video BF Jepang |Video BF Indonesia |Video BF America

Youtube Populer 2011

Minggu, 11 Desember 2011

Cerita Lucu Blog - Kumpulan Cerita Lucu Unik Blog

Cerita Lucu Blog akan kami sajikan pada edisi kali ini, dimana banyak sekali yang ingin memberikan artikel yang menghibur untuk keseharian kamu yang mungkin saja dilanda ke boringan dan serasa menekan anda, maka akan kami berikan Cerita Lucu yang bisa menghibur anda semua.

Nah langsung saja nda lihat Cerita Lucu di bawah ini dengan begitu anda bisa sedikit merasa nyaman dan tenang karena ditemani oleh cerita lucu Gokil dan Unik ini.





Cerita Lucu Facebook. Ada seorang Laki2 yg pingin belajar facebook-an, dia nggak tau yg harus dilakukan, makanya dia SMS teman perempuannya buat ngajarin Facebook, isi SMSnya kurang lebih begini

Cowox : Liz, ajari aku buat facebook dong

Liza : Oke, sudah didepan komp?

Cowox : Ya, aq juga sudah punya email

Liza : sippp, buka, browser firefox,
kalo gak internet explorer…

Cowox : browser itu apa?

Liza : klik menu start trus cari tulisan Internet explorer

Cowox : trus gimana?

Liza : ketik di kotak paling atas, “www.facebook.com”trus enter

Cowox : oke, trus???

Liza: kalo sudah keluar gambarnya, isi form pendaftaran sesuai yg ada

Cowox : yang mana yg diisi gak ada apa2

Liza : masaaak, dilayar ada tulisan apa?

Cowox : di paling atas cuma ada tulisan “The page cannot be displayed”

Liza : wah, kamu salah nulis diawal tadi

Cowox : dah bener kok, www.facebook.com

Liza : ehm, mungkin koneksi internetmu mati..

Cowox : emang butuh internet ya, dirumah nggak ada internet.

Liza : woooo kampreet…..jariku sampe kriting…gak tahunya gak ada koneksi..

Cowox : ooo, ya sudah kapan-kapan aku ke warnet tak SMS lagi… suwun yoo…

Liza : sama-sama, emailmu apa?

Cowox : www.cahganteng2000 at yahoo.com, dibuatin temenku, tapi belum pernah aku buka

Liza : waduh.. email kok ada www -nya gimana neh…

Cowox : www tuh apa ?

Liza: Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh ( emosi.com)) >:O:’( =)) =D

------------------------------------------------------------------------

Kalau satu mampu, Kalau Lebih Satu,,,,,

Sidang teh tarik kami tengah malam semalam dihangatkan dengan pengakuan seorang rakan: "Aku dah berkali-kali cuba bagi tau isteri aku yang aku ni ada 'girlfriend' tapi dia buat tak tau, dia buat dhek aje!"

"Akikkk? Macam mana tu? Betui ka dia buat tak tau? Kalau betui, petua apa yang hang pakai? Boleh hang tolong ajar kami?" sambut seorang rakan dengan nada yang sangat teruja.

Kawan yang peitama itu berkata: "Soal aku sayang perempuan lain ni, tiap-tiap hari aku bagi tau dia. Setiap kali berSMS, dia akan bagi tau aku, Iluv U. Akupun balas I luv U2, Aku tak tulis “too tapi sengaja tulis ‘2' supaya dia faham yang aku sudahpun menduakan dia.

Tapi itulah yang aku hairan, dia boleh buat tak tahu sedangkan aku sudah pun berterus terang, selain dia, ada lagi perempuan yang aku sayang.

Kami semua ‘bantai' ketawa mendengar pengakuan rakan saya itu. Saya sendiri tidak tahu nak kata apa, melainkan hanya ketawa.

Saya kurang pasti sama ada rakan saya itu cuba berhelah dengan isterinya, ataupun berterus terang dengan isterinya. Dan lagi, kami turut menyangka dia berkata benar apabila memberitahu isterinya tidak kisah atau buat tidak tahu dengan apa yang dia beritahu

“Hang jangan dok syok sendiri la, bro! Kalau hang betul-betul berani, hang cakap terus terang dengan bini hang, aku nak tengok," kata saya, sengaja mencabar.

Apa yang dikisahkan oleh rakan saya, itu adalah helah berbahasa semata-mata. Helah berbahasa tidak ada kena mengena dengan soal berani ataupun sikap jujur dan mahu berterus terang.

Helah berbahasa bagaimanapun tidak boleh dianggap sebagai bohong. Apa yang penting ialah bagi pihak yang menerima mesej itu, sama ada dapat atau tidak ‘menangkap' apa yang mahu disampaikan.

Setelah reda sedikit ketawa kami mendengar cerita rakan itu, seorang lagi rakan pula ambil alih sidang dengan cerita apa yang berlaku antara dia dengan, isterinya.

Menurut kawan yang kedua itu, pada suatu petang, tatkala dia dan isterinya duduk menghadap cawan teh dan pisang goreng, datang mood dia hendak bergurau ‘kasar’ dengan isterinya.

Maka, dia pun bĂ©rkata: “Orang lelaki, kaiau hanya ada satu isteri, sebenarnya masih tak cukup syarat!"

“Tak cukup syarat? Apa pasal pulak?" tanya si isteri terpinga-pinga.

Menyedari pancingnya sudah mengena, kawan saya itu menyambung: “Memanglah tak cukup syarat. Nama pun is three, mestilah tiga. Kalau is one baru satu, is two masih tak cukup. Hanya is three baru cukup."

Yakin hujahnya itu masih boleh dilanjutkan untuk menyampaikan maksudnya yang sebenar - kerana apa yang saya tahu, dia sememangnya berhajat malah sudah ada calon pun yang memungggu - kawan saya itu tidak dapat menahanketawa kerana berasa dirinya sudah menang dalam pusingan yang pertama itu.

Namun dia tidak sedan isterinya itu sebenarnya jauh lebih bijak.

“Ok, abang tahu bahasa Inggeriskan? Dalam grammar (tata bahasa) bahasa Inggeris, ada singular (tunggal), ada plural (lebih daripada satu). Kalau singular macam mana abang, apa beza singular dengan plural?"

Maka dijawab oleh si suami dengan penuh yakin, “Kalau singular, tak ada ‘s'. Kalau plural, ada ‘s'."

"Ok, pandai pun abang ingatkan dah lupa."

Maka tersengih-sengihlah si suami - sebagaimana yang diakuinya kepada kami - mendengar pujian itu.

Berkata pula si isteri: “Sekarang abang ada berapa isteri?"

“Satu!"

“Abang mampu atau tidak?"

“Mampu apa? Sara awak? Tentulah mampu. Ada awak rasa tak cukup apa-apa lagi?”

“Tidaklahl Saya tanya abang mampu atau tidak? Maknanya abang mampulah ye?"

"Ye, abang mampu!"

"Ok, sekarang isteri abang ada berapa?" tanya isterinya lagi.

“Tanya lagi... satulah," jawab si suami.

“Ok, satu, mampu tidak ada ‘s' kan? Kalau lebih daripada satu?"

"Alamak! MAMPUS!"

nah sudah dulu artikel mengenai Cerita Lucu yang kami berikan diatas, semoga saja bermanfaat untuk anda semua, dan kami akan memberikan artikel yang bermanfaat pada edisi terbaru kami, dan jangan lupa mmeberikan komentar pada kolom yang sudah kami sediakan untuk anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

News

 
Templetes By Prekdut (hanya blogger biasa)